Thursday, November 17, 2016

'LAWATAN KERJA KOMANDER HEADQUARTERS INTERGRATED AREA DEFENCE SYSTEM (HQIADS) KE PEMERINTAHAN LATIHAN DAN DOKTRIN TENTERA DARAT (PLDTD)'

Credit to 'Tentera Darat Malaysia'

'INSTITUSI PEGAWAI KANAN TENTERA DARAT (INSPEKA), 16 Nov 16: Seramai 180 pegawai di bawah PLDTD telah hadir untuk mendengar taklimat dari perwakilan HQIADS bertempat di Dewan Al-Farabi, INSPEKA.
Kehadiran Pegawai Kanan dari HQIADS dan Five Power Defence Arrangement (FPDA) yang diketuai oleh Air Vice Marshall Bill William Henman selaku Komander HQIADS telah disambut oleh Mej Jen Dato’ Tengku Ahmad Noor bin Tuan Chik, Panglima Latihan Tentera Darat setelah beliau menerima dan memeriksa Kawalan Kuarter di hadapan Markas INSPEKA.
Sesi taklimat telah diadakan semasa lawatan berhubung dengan peranan dan pengalaman ATM khususnya TD dengan konsep Operasi Amfibia yang akan dirancang pada tahun hadapan.
Turut memberikan taklimat kepada perwakilan HQIADS ialah Kol Jamalludin bin Ahamad Pengarah Pusat Olah Perang Tentera Darat (POP TD) bertajuk Background Role And Task Of Army Wargame Centre dan Mej Muhammad Fadzli bin Mohd Nor, Pegawai Staf 2 Latih Markas 1 Bgd yang bertajuk Background Of 1 Bgd And Involvemen In FPDA Exercise.
Lt Kdr Mohd Firdaus bin Arbaain TLDM Pegawai Staf 2 Amfibious memberikan taklimat yang bertajuk Introducition Of PESAMA manakala wakil dari Markas HQIADS turut memberikan taklimat bertajuk Introduction Of FPDA.
Lawatan diakhiri dengan pertukaran cenderahati oleh kedua belah pihak serta jamuan ringgan.
- Sel AV MPLDTD'







No comments: