Tuesday, November 29, 2016

Mej Jen Dato’ Amir Hashim TUDM - PERBARISAN PENGHARGAAN KEPADA AKS J4 MARKAS ANGKATAN BERSAMA

Credit to 'Tentera Udara Diraja Malaysia'

'PERBARISAN PENGHARGAAN KEPADA AKS J4 MARKAS ANGKATAN BERSAMA
KINRARA, 29 Nov 16 – Institut Latihan Pengurusan Materiel telah melaksanakan satu Perbarisan sempena Penghargaan kepada Asisten Ketua Staf J4 Markas Angkatan Bersama, Mej Jen Dato’ Amir Hashim TUDM sempena lawatan kerja akhir ke INSMAT TUDM Kinrara.
Perbarisan ini adalah sebagai satu simbolik bagi menghargai jasa dan sumbangan beliau kepada TUDM khasnya dan Materiel amnya.
Perbarisan ini telah dianggotai seramai 11 Pegawai dan 109 orang anggota Lain-lain pangkat. Perbarisan ini telah diketuai oleh Mej Hamon Razif bin Abd Hameed TUDM.
AKS J4 turut melakukan pemeriksaan perbarisan dan seterusnya menyampaikan amanat beliau kepada warga materiel dan mengucapkan terima kasih pada semua yang hadir.
Turut hadir ke perbarisan ini ialah Asisten Ketua Staf Materiel, Brig Jen Dato’ Dr Mohd Yunus bin Masjuki TUDM, Asisten Ketua Staf Logistik Pertahanan Markas ATM, Brig Jen Rodzuan bin Abd Ghani TUDM serta pegawai-pegawai Kanan Materiel yang lain.
Disamping itu, Mej Jen Dato’ Amir Hashim TUDM turut merasmikan Aircraf Mockup C130H INSMAT, yang dinamakan sebagai “Arena Dato’ Amir Hashim” bagi mengenang jasa bakti beliau di dalam TUDM.
Majlis ini juga telah turut dihadiri oleh isteri beliau, Datin Khairiah binti Ab Karim, juga ditemani oleh isteri AKS Materiel iaitu Datin Nur Lizah binti Wagiyo serta ahli BAKAT INSMAT.'








No comments: